לא צריך לאהוב ולצפות באנימה כדי להכיר את סרטיו של מיזאקי. אבל אי פעם תהיתם מדוע? מה יש בסרטיו שזיכו אותו בתואר "אחד מבימאי האנימציה הגדולים בזמנים", ובשני אוסקרים?
בשנות ה60 של המאה ה20, קמה חבורת צרפתים שהחליטה להסתכל על קולנוע כאומנות, ועל הבימאי- כאומן דרך "תאוריית האוטר" אותה פיתחו.
במהלך ההרצאה ננסה לענות על השאלה מאחורי הצלחתו של מיאזקי, ולהכיר יותר לעומק את מיאזקי כבימאי, ואת סרטיו.
סמדר אפק
סמדר בוגרת מגמת קולנוע בתיכון לאומניות ע"ש תלמה ילין, צופה בסרטי ג'יבלי מאז שהיא זוכרת את עצמה וחולמת לדבב באחד מסרטי הסטודיו בגרסה בעברית יום אחד.