שימו לב – התקנון מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המגדרים באשר הם.
צלמי סטילס
הגדרת התפקיד:
- צלם כנס הוא מתנדבשנרשם להתנדבות בכנס אנימאטסורי 2025.
- צלם כנס מייצג את אמא"י כצלם רשמי שנבחר מטעם הארגון ועל כן עליו להתנהג בהתאם להנחיות הסגל ולעמוד במשימות הניתנות לו במסגרת תפקידו כמתנדב.
- על צלם כנס לצלם, לערוך ולספק תמונות בהתאם לסיכום הדברים כפי שבאו לידי ביטוי בין הצלם לבין אחראי צוות הצילום והתיעוד האמון עליו – סטילס, וידאו, ועמדות הצילום.
מטרת התפקיד:
לתעד את אווירת, באי, ותכני הכנס, בהתאם להנחיות המועברות לכל צלם על ידי ראש התחום האמון עליו (תיעוד סטילס, וידאו, או עמדות הצילום).
- דגשים למילוי התפקיד – צלמי סטילס:
- כל צלם כנס יקבל מספר משימות (אזורים / תכנים), ועליו לספק לפחות את מינימום מספר התמונות הכתוב עבור כל משימה.
כל צלם רשאי לצלם מעבר לתמונות ולמשימות שניתנו לו באופן רשמי. - על כל מתנדב צילום להתעדכן ולקרוא את התקנון הרשמי של הכנס, את התוכניה ואת מפת הכנס לפני פתיחת הדלתות ביום האירוע.
- צלמי הכנס כפופים לתקנון הכנס. יש לנהוג בהתאם לכתוב בתקנון.
- צלמי התיעוד אינם רשאים להקים עמדות צילום ברחבי מתחם הכנס.
- בהגיעכם לכנס ביום האירוע, עליכם לעדכן את אחראי צוות הצילום ואת צוות כוח אדם בקבוצת הוואטסאפ של מתנדבי תיעוד.
תגי ההתנדבות שלכם יחכו לכם בעמדת המתנדבים, ותיכנסו למתחם דרך כניסת המתנדבים יחד עם שאר מתנדבי הכנס. - במידה ותרצו להגיע לצלם במהלך שעות ההקמה, יש להודיע לאחראי.ת התיעוד האמון עליכם, על מנת שיהיה ניתן לתאם את כניסתכם המוקדמת למתחם, טרם פתיחת הדלתות לציבור הרחב.
- יש להגיע לכנס לא מאוחר מהשעה 11:00 בבוקר, אלא אם צויין אחרת באופן פרטני.
- עליכם לענוד את התג שלכם באופן גלוי וברור – בכל זמן בו אתם ממלאים את תפקידכם כצלמים רשמיים של אמא"י.
- כל צלם מתחייב לספק את מספר התמונות כפי שהוטל עליו במסגרת המשימות, לא יאוחר משבוע לאחר הכנס, שחל ב-28.08.25, ועל כן התאריך האחרון לשליחת תמונות הוא ה-04.09.25 – אלא אם יקבע תאריך אחר מול מי מהאחראים על צוות הצילום והתיעוד.
אי מילוי תפקידכם והעברת התמונות בזמן עלול למנוע מכם להתנדב שוב כחלק מצוות תיעוד. - כל צלם מתחייב לבקש את רשות המצולמים טרם שהוא מצלם אותם, במידה ומדובר בתמונות שאינן תמונות אווירה כלליות של המתחם או אירוע.
במידה ואורח כנס מבקש שלא לצלם אותו, יש לכבד את הבקשה ולא לצלם או למחוק תמונה אם יתבקש לכך.
אנא הפעילו שיקול דעת בנושא. - על כל צלם מטעם צוות הצילום להתנהג בצורה מכבדת ולהזדהות כצלם רשמי מטעם אמא"י בכניסה לאירועים בפני המתנדבים המנהלים את האירוע, או לפני לקיחת תמונות פרטניות של באי הכנס.
- אין לצלם עם פלאש בכלל אולמות התוכן כולל אולם ראשי.
- אין לצלם ילדים (מתחת לגיל 18) ללא אישור הורים מפורש.
- במהלך תיעוד האירועים, אנא ודאו כי הטלפון שלכם על מצב שקט/רטט, על מנת לא להפריע לאירוע.
- אין להפריע למהלכו התקין של הכנס. אין להפריע במהלך הרצאות, פאנלים, סדנאות, הופעות וכו'.
גם בעת צילום האירוע/התוכן, יש לשמור על שקט ולא להפריע לנוכחים באולם או למעבירי התוכן. - יש לצלם בהתאם לנהלי הכנס, בדגש על מרחב בטוח. אין לצלם אנשים שעוברים על נהלים אלו.
- כל צלם כנס יקבל מספר משימות (אזורים / תכנים), ועליו לספק לפחות את מינימום מספר התמונות הכתוב עבור כל משימה.
- דגשים לאחר הכנס:
- את התמונות יש לשלוח עד שתי פעימות, כאשר המקבץ הראשון ישלח ב-04/09/25 ויכלול לפחות כ-20 תמונות ערוכות.
הפעימה השניה תכלול את יתר התמונות הערוכות עד ה-10/09/25, לתיקייה ייעודית בגוגל דרייב, אשר תישלח אליכם פרטנית. - ככל שניתן, על קבצי התמונות להיות עם שם מלא של הצלם ומספור. לדוגמה: ישראל ישראלי 1, וכך הלאה.
- יש להעלות תמונות בפורמט JPG בלבד.
- את התמונות יש לשלוח בשני עותקים: עותק אחד ללא watermark ועותק שני עם watermark ו/או חתימת הצלם.
במידה ואין לצלם חתימה ו/או watermark, הקרדיט יינתן רק בתיאור התמונות בגלריה. - על התמונות המסופקות לעבור סינון מינימלי – תמונות כפולות, מטושטשות, באיכות נמוכה – לסנן החוצה.
- יש לספק לצוות תיעוד פרטים מלאים למתן קרדיט – שם הצלם וקישור במידה ותרצו (אינסטגרם, אתר, עמוד פייסבוק ועוד).
ניתן לכתוב גם בתיקייה בדרייב, בקובץ טקסט ייעודי. - בהינתן הצורך, אמא"י רשאית להשתמש בתמונות אשר שלחתם לצרכים פרסומיים.
בהתאם לכך, יינתן קרדיט ראוי לצלם אשר ישתמשו בתמונות שלו. - התמונות שישלחו יעלו לאלבום ייעודי של הכנס בעמוד הפייסבוק של "אנימאטסורי" ובעמוד האינסטגרם של אמא"י, עם החותמת (בהינתן שזו קיימת) וקרדיט לכל צלם.
- בנוסף, התמונות ישלחו באופן פרטני לאירועי תוכן שונים (למשל: אמא"ידול, איידולפסט, וכו').
- במידה ותרצו להתנדב בכנסים הבאים כצלמי כנס, תינתן לכם עדיפות על פני אחרים, בהנחה שעשיתם את עבודתכם כראוי.
ניתן להשתמש בתמונות תיעוד קודמות עבור תיק העבודות שלכם בהתנדבות הבאה. - אין לפרסם את תמונות התיעוד באופן עצמאי לפני פרסומן במדיה החברתית של הכנס.
- את התמונות יש לשלוח עד שתי פעימות, כאשר המקבץ הראשון ישלח ב-04/09/25 ויכלול לפחות כ-20 תמונות ערוכות.
- הנחיות לתמונות
- מצורפות לעיונכם תיקיית תמונות לדוגמא המשקפות את הכיוון הכללי אליו נדרשים צלמי הכנס.
מירב תשומת הלב של צלם הכנס צריכה להיות עבור צילום אווירה ואת מרחבי הכנס הכלליים.
במידה וצילמתם קוספליירים או אנשים פרטניים, אין צורך להעביר לתיקיית התיעוד יותר מתמונה אחת של כל אדם – בחרו את הטובה ביותר שצילמתם. - אם נתקלתם במהלך משמרת התיעוד שלכם בחבר סגל, אנא צלמו אותו.
במידה והם במהלך מילוי תפקידם, השתדלו שלא להפריע להם באמצע העבודה.
אם הם משוטטים, בקשו לתעד אותם עבור צוות תיעוד – כמובן שבהסכמתם בלבד. - הפעילו שיקול דעת ובהתאם להנחיות שיעברו אליכם מצוות התיעוד והצילום – מתי יש לבקש רשות מהמצולמים ומתי אין בכך צורך.
- ודאו שהתמונות שאתם מצלמים הן בפוקוס, שהתאורה טובה ושניתן לראות את הנושא והנשוא של התמונה באופן ברור.
- תמונות חשוכות שלא יעברו עריכה בסיסית לא יתקבלו.
על כל צלם לסנן ולערוך במידת הצורך את התמונות, לפחות בצורה מינימלית.
אין לבצע עריכה מאסיבית (כגון שינוי רקעים ב AI, ריטוש מוגזם של המצולמים וכו').
- מצורפות לעיונכם תיקיית תמונות לדוגמא המשקפות את הכיוון הכללי אליו נדרשים צלמי הכנס.
צלמי תיעוד תכנים בוידאו וצלמי אולם ראשי בוידאו:
הגדרת התפקיד:
- צלם כנס הוא מתנדבשנרשם להתנדבות בכנס אנימאטסורי 2025.
- צלם כנס מייצג את אמא"י כצלם רשמי שנבחר מטעם הארגון ועל כן עליו להתנהג בהתאם.
- על צלם תיעוד ישנה אחריות של תיעוד בוידאו את תכני ואירועי הכנס.
מטרת התפקיד:
לצלם בוידאו את תכני ואירועי הכנס.
- דגשים למילוי התפקיד – צלמי תיעוד תכנים בוידאו וצלמי אולם ראשי:
- כל צלם תיעוד מקבל מספר אירועים לתיעוד בוידאו בחדרי התוכן השונים או באולם הראשי.
עליו לתפעל מצלמות וידאו אשר יהיו בחדרי התוכן השונים או באולם הראשי, ולדאוג לצלם את האירועים מתחילתם עד סופם בוידאו. - עליכם להתעדכן ולקרוא את התקנון, את התוכניה ואת מפת הכנס לפני תחילת הכנס.
- צלמי הכנס כפופים לתקנון הכנס, יש להתנהג בהתאם לכתוב בתקנון.
- בהגיעכם לכנס, עליכם לעדכן בקבוצת הוואטסאפ של מתנדבי תיעוד.
תגי ההתנדבות שלכם יחכו לכם בעמדת המתנדבים, ותיכנסו למתחם דרך כניסת המתנדבים יחד עם שאר מתנדבי הכנס . - יש לדאוג לעמוד בזמנים ולהיות בכנס לפני תדריך מתנדבי תיעוד, בסמוך לזמני ההתנדבות.
- עליכם לענוד את התג שלכם במקום נראה לעין בכל זמן שאתם בתפקיד.
- צלם תיעוד הוא מתנדב וגם מייצג את אמא"י. עליו להתנהג בצורה מכבדת ולהזדהות כצלם תיעוד בכניסה לאירועים.
- ודאו שהטלפון הנייד שלכם על מצב שקט במהלך תיעוד אירועים.
- יש לבדוק מקום בכרטיס הזיכרון בתחילת כל אירוע, ולהודיע בקבוצת תיעוד בעת הצורך בהחלפה.
- אסור לדבר ליד המצלמה.
- יש לוודא שהמצלמה תמיד מחוברת למטען / חשמל.
- תמיד לחכות למתנדב המחליף, ואם יש רווח בין התכנים, יש לעדכן את אחראי.ת תיעוד.
- יש להתחיל את צילום הוידאו מעט לפני תחילת האירוע ולהפסיק מעט אחרי שהאירוע נגמר.
- כל צלם תיעוד מקבל מספר אירועים לתיעוד בוידאו בחדרי התוכן השונים או באולם הראשי.
צלמי עמדות הצילום (סטילס):
- דגשים למילוי התפקיד – צלמי תיעוד תכנים בוידאו וצלמי אולם ראשי:
- כל צלם תיעוד יהיה בחדר עמדות הצילום, ישמור על תקינות הציוד ושימוש נאות בו, ובמידה ויתבקש לכך – יצלם את אורחי הכנס בעמדות השונות.
- במידה ונוצר תור ארוך עבור העמדות (מעל חמישה אנשים), יש לתזמן כל מצולם עד 5 דקות.
- ככל שניתן, על קבצי התמונות להיות עם שם מלא של הצלם ומספור. לדוגמה: ישראל ישראלי 1, וכך הלאה.
- יש להעלות תמונות בפורמט JPG בלבד.
- את התמונות יש לשלוח עם watermark ו/או חתימת הצלם.
במידה ואין לצלם חתימה ו/או watermark, הקרדיט יינתן רק בתיאור התמונות בגלריה. - על התמונות המסופקות לעבור סינון מינימלי – תמונות כפולות, מטושטשות, באיכות נמוכה – לסנן החוצה.
- יש לספק לצוות תיעוד פרטים מלאים למתן קרדיט – שם הצלם וקישור במידה ותרצו (אינסטגרם, אתר, עמוד פייסבוק ועוד).
ניתן לכתוב גם בתיקייה בדרייב, בקובץ טקסט ייעודי. - בהינתן הצורך, אמא"י רשאית להשתמש בתמונות אשר שלחתם לצרכים פרסומיים.
בהתאם לכך, יינתן קרדיט ראוי לצלם אשר ישתמשו בתמונות שלו. - התמונות שישלחו יעלו לאלבום ייעודי של הכנס בעמוד הפייסבוק של "אנימאטסורי" ובעמוד האינסטגרם של אמא"י, עם החותמת (בהינתן שזו קיימת) וקרדיט לכל צלם.
- בנוסף, התמונות עשויות לעלות לתיקיית דרייב לנוחיות באי הכנס והמצולמים בעמדה.
- במידה ותרצו להתנדב בכנסים הבאים כצלמי כנס, תינתן לכם עדיפות על פני אחרים, בהנחה שעשיתם את עבודתכם כראוי.
- אין לפרסם את תמונות התיעוד באופן עצמאי לפני פרסומן במדיה החברתית של הכנס.