תחרות אנימציות קצרות – אנימיני

אנימיני היא תחרות אנימציות קצרות שהוקמה על ידי קבוצת אנימטוריות המעוניינות להעניק בית לכל חובבי האנימציה ולכל האנימטורים חובבי האנימה, ובכך לעודד ערבוב  אורגני יותר של שני התחומים. התחרות נערכת בשיתוף פעולה בין אמא"י (ארגון מנגה ואנימה ישראל) ואיגוד מקצועות האנימציה.

שימו לב – התקנון מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לכל המגדרים באשר הם.

  1. תנאי השתתפות:
    1. יש להירשם להשתתפות בטופס ההרשמה החל מתאריך 26.05.2024 ועד לתאריך 26.06.2024.
      1. לאחר ההרשמה, התאריך האחרון להגשת האנימציות הוא ה-20.7.2024, לא יאוחר מהשעה 23:00.
    2. כל אנימציה הנשלחת לתחרות חייבת להיות מבוצעת במלואה על ידי המתמודד. בשליחת האנימציה, השולח מתחייב על אותנטיות היצירה. אם יתגלה כי היצירה או כל חלק בה אינם שייכים למתמודד, הנ"ל ייפסל וצוות התחרות ישקול את הרחקתו מתחרויות עתידיות.
    3. לא יתבצע שום שימוש בתוכנות בינה מלאכותית (AI) למיניהן על מנת ליצור את האנימציה או חלקים ממנה.
    4. על היצירות להתאים לנושא התחרות ולהיות מיוצרות במיוחד עבורה. אנימציות קודמות שנעשו בנושא לא יתקבלו.
    5. על המתמודדים חלה חובה להיות זמינים במייל אותו מסרו בעת ההרשמה. חוסר מענה בזמן למיילים מצוות התחרות או חוסר מענה ככלל יגרום לפסילת המתמודד.
    6. נושא התחרות לשנת 2024 הוא פנטזיה.
    7. ביטול השתתפות: מתמודד אשר מעוניין לבטל את השתתפותו מתבקש להודיע על כך לצוות בהקדם האפשרי , ועד מועד תאריך ההגשה האחרון (20.7.2024) לכל המאוחר.
      1. חוסר עמידה בלוחות הזמנים ללא תיאום עם צוות התחרות עלול לגרור הרחקה זמנית מתחרויות אנימיני עתידיות.
  2. קטגוריות התחרות:
    בתחרות יתקיימו שתי קטגוריות:
    1. מתחילים – מיועד עבור אנימטורים חובבים ועבור סטודנטים לאנימציה במהלך תקופת הלימודים שלהם.
    2. מתקדמים – מיועד עבור חברי איגוד מקצועות האנימציה* שסיימו לימודי אנימציה לאחרונה ואנימטורים פעילים בתעשייה. 
    • * שימו לב – השנה על מנת להירשם לקטגוריית מתקדמים חובה להיות חברים באיגוד מקצועות האנימציה. להצטרפות לאיגוד לחצו כאן.
    • לכל שאלה נוספת לגבי שייכות לקטגוריות, יש ליצור קשר עם צוות אנימיני במייל: [email protected] .
  3. דרישות השתתפות:
    1. דרישות השתתפות טכניות:
      1. אורך האנימציות יהיה  5-60 שניות של אנימציה.
      2. קבצים בפורמט MP4, MOV או GIF בלבד.
      3. האנימציות יהיו בגודל נמוך מ- 100MB ויישלחו למייל צוות אנימיני דרך קישור לגוגל דרייב (שימו לב שאינו נעול) או כל שירות העברת קבצים אחר, כגון:
        WeTransfer, Dropbox, וכדומה.
      4. הסרטון צריך להיות ב- FRAME RATE של 24 FPS.
      5. הסרטון צריך להיות ברזולוציית 16:9, HD 1920X1080.
    2. דרישות השתתפות כלליות:
      1. על הדמויות המוצגות באנימציה המשתתפת בתחרות להיות מקוריות, כלומר לא יעשה שימוש בדמויות קיימות המוגנות בזכויות יוצרים. ניתן גם להשתמש בדמות המקורית אשר מסופקת על ידי צוות התחרות בקישור הבא.
      2. למתמודדים ניתנת האפשרות להשתמש במודלים או ריגים (Rig) קיימים שיוצרו על ידי אדם אחר (אך אינן דמויות מוכרות) בתנאים הבאים:
        1. פרט זה יובהר לצוות במעמד ההרשמה.
        2. יוצרי הריג או המודל מאפשרים את השימוש בהם לצורכי התחרות.
        3. יסופק לצוות התחרות קישור למקור, על מנת שיוכלו לוודא את מעמד זכויות היוצרים שלו.
      3. אין הגבלה על סגנון הציור, אך יש לשאוף לאנימציית דמות כלשהי.
      4. אין הגבלה על מספר הדמויות שאפשר לכלול באנימציה.
      5. היה והיוצר בוחר להוסיף סאונד לאנימציה, יש לעשות שימוש במוזיקה או בחלקי סאונד שאינם מוגנים בזכויות יוצרים. יש לספק לינק לסאונד המקורי, על מנת לוודא את מעמד זכויות היוצרים שלו.
      6. לאחר ההרשמה באמצעות הטופס, צוות אנימיני ישלח מייל לכל משתתף על אישור ההרשמה.
      7. תקשורת מול צוות התחרות תבוצע דרך המייל [email protected] בלבד. אין לפנות באופן אישי לצוות התחרות בנושאים הקשורים אליה, החל משלב הכרזת התחרות ועד לאחר הכנס (בין אם עלו לגמר ובין אם לאו). הטרדת הצוות תהווה עילה להרחקה מן התחרות ומתחרויות עתידיות.
      8. המתמודדים רשאים להגיש יותר מאנימציה אחת לתחרות, אך לא תינתן האפשרות להגיש אנימציות לשתי הקטגוריות במקביל.
      9. לא ייעשה כל שימוש באנימציות המשתתפות בתחרות למטרות פרסומיות, אלא במקרים המצוינים מטה או אם יתקבל אישור מלא בכתב של האמן העומד מאחורי היצירה.
        1. האנימציות אשר קבלתן לתחרות אושרה יפורסמו באתר אנימאטסורי 2024 וברשתות החברתיות של אמא"י ואיגוד מקצועות האנימציה, ויוקרנו ביום הכנס. השימוש באנימציות ייעשה במסגרת שיווק התחרות בלבד, וקרדיט יינתן לכל אנימטור על פי הפרטים שנשלחו במעמד ההרשמה.
        2. יתכן והאנימציות המשתתפות בתחרות יוקרנו באירועים נוספים בשיתוף פעולה בין אמא"י לאיגוד מקצועות האנימציה בעתיד. במקרה זה, יעודכנו כל המתמודדים על ידי צוות התחרות מראש.
        3. זכויות היוצרים על האנימציות המשתתפות בתחרות יישמרו ליוצריהן בלבד.
      10. על המתחרים להקפיד על שמירת ההנחיות בתקנון זה, כמו גם על שמירת הנחיות מרחב בטוח של כנס אנימאטסורי 2024. הארגון וצוות אנימיני רשאים לפסול את היצירות הבאות:
        1. יצירות בעלות תוכן לא הולם (כגון עירום, אלימות גרפית, מיניות וכו').
        2. יצירות שאינן עומדות בתקנון.
        3. יצירות המפרות זכויות יוצרים.
  4. מועמדות לתחרות:
    1. ההשתתפות פתוחה לכל אדם מעל גיל 15 המעוניין בכך, בתנאי שיעמוד בתקנון ההשתתפות. 
    2. יבוצע סינון בסיסי של האנימציות שהוגשו על ידי צוות התחרות. מאחר ושאיפת התחרות היא עידוד יצירת אנימציה, הסינון יהיה על בסיס התאמה של גודל ומשקל הקובץ להנחיות, התאמת התוכן לתקנון או על בסיס משמעתי.
  5. מהלך התחרות:
    1. ישנן שלוש תחנות בדיקה במהלך תקופת העבודה, בהן מתבקשים המתמודדים לשלוח לצוות התחרות מייל ובו עדכון על מצבם עם האנימציה. ההגשה לשתי תחנות הבדיקה הראשונות היא אינה חובה ונועדה כדי לעזור למתמודדים שצריכים מסגרת מובנית יותר. ההגשה לתחנת הבדיקה האחרונה (7.7.2024) הינה חובה עבור כל המתמודדים.
      1. תחנת בדיקה ראשונה: 9.6.2024.
      2. תחנת בדיקה שניה: 23.6.2024.
      3. תחנת בדיקה שלישית (חובה): 7.7.2024.
    2. בעת תקופת העבודה על האנימציות ולפני מועד ההגשה (20.7.2024), המתמודדים רשאים לשתף תמונות תהליך לאנימציה שלהם ברשתות החברתיות תחת התנאים הבאים:
      1. אין לפרסם את האנימציה במלואה או ברובה לפני מועד ההגשה האחרון, רק אחריו (בהתאם לסעיף 5.2.4).
      2. אין לפרסם את כל שלבי תהליך האנימציה. שלבים אחדים זה בסדר, אך לא את כולם.
      3. נבקש שלא לעבוד על האנימציה תוך כדי לייבסטרים פומבי עם אנשים שלא משתתפים בתחרות. 
      4. למחרת תאריך ההגשה האחרון (21.7.2024), רשאים המתמודדים להעלות את האנימציה במלואה לרשתות החברתיות/תיק העבודות, במידה וירצו בכך.
    3. האנימציה המוגשת היא סופית ואין אופציה לשנות או לעדכן גרסה לאחר מועד ההגשה האחרון.
    4. משתתפים שיפספסו את מועד ההגשה הסופי לא יוכלו להשתתף בתחרות. במקרה שהמשתתף ירצה לבטל את השתתפותו בתחרות, יש ליידע את צוות התחרות בהתאם לסעיף 1.7. לכל בעיה פרטנית יש לפנות לצוות אנימיני ([email protected]).
    5. התחרות תתבצע בשני שלבים:
      1. בשלב הראשון יישלחו כל האנימציות המוגשות לפאנל של 3-5 שופטים אשר ייבחרו על ידי צוות אנימיני וישפטו את העבודות באופן הבא:
        1. עבור כל יצירה יינתנו עד 50 נקודות מכל שופט, כאשר הנ"ל ישפטו את היצירות עפ"י 5 קריטריונים ולכל קריטריון יינתנו 10 נקודות לכל היותר.
        2. קריטריונים:
          • רמת ביצוע.
          • שימוש בעקרונות האנימציה.
          • תוכן נרטיבי.
          • יצירתיות.
          • בימוי.
        3. כחלק משלב זה יפורסמו האנימציות לצפייה אונליין בדרך שיבחר צוות התחרות, עבור שיתוף וחשיפה לקהל. מתמודדי התחרות רשאים להעלות את האנימציות שלהם לרשתות החברתיות בתיוג כנס אנימאטסורי 2024.
      2. בשלב השני ייאספו כלל האנימציות המשתתפות בתחרות וייערכו לסרטון שישומש כטריילר לאירוע הגמר ברשתות החברתיות, וכן גם יוצג באירוע הקרנה באולם הראשי עבור קהל כנס אנימאטסורי 2024. בשלב זה, לאחר הקרנת האנימציות המתמודדות, יוכרזו הזוכים ויוזמנו לבמה. אנו מעודדים את כל המשתתפים בתחרות לנכוח בהקרנה ובהכרזת הזוכים בכנס.
        1. לכל קטגוריה כמות מינימלית של 6 מתמודדים על מנת לקיים אותה. יש לציין כי במקרה קיצוני בו יהיה שינוי מהותי בכמות הנרשמים לכל קטגוריה, יפעל הצוות בשיתוף עם ועד אמא"י והנהלת הכנס לשינוי חלוקת מכסת המקומות, על פי שיקול דעתם. במצב בו אין מספיק נרשמים לקטגוריה מסוימת, הצוות יפעיל שיקול דעת באיחוד או ביטול הקטגוריות. המתמודדים יקבלו הסבר מפורט, והדבר יתואם בינם לבין הצוות. 
        2. מכל קטגוריה ייבחרו הזוכים בשלושת המקומות הראשונים על פי הניקוד הגבוה ביותר. הצוות רשאי לשנות את כמות הזכיות בקטגוריה, במידה וכמות המתמודדים בקטגוריה שונה מזו המצוינת לעיל.
      3. אין לפנות באופן אישי לשופטי התחרות בנושאים הקשורים אליה, החל משלב ההרשמה ועד לאחר הכנס (בין אם המתמודדים עלו לגמר ובין אם לאו). הטרדת השופטים תהווה עילה להרחקה מן התחרות ומתחרויות עתידיות.
  6. פרסים:
    במסגרת גמר התחרות יחולקו פרסים לשלושת המקומות הראשונים בכל קטגוריה:
    1. הזוכים בקטגוריית המתחילים יקבלו תלושי מתנה.
      הזוכים בקטגוריית המתקדמים יקבלו פרס כספי סמלי.
    2. מידע נוסף לגבי הפרסים יפורסם בהמשך.
  7. הענקת הפרס:
    1. הענקת הפרס תתקיים במהלך אירוע התחרות בכנס אנימאטסורי 2024. 
    2. אחראי מטעם צוות התחרות ישלח הודעה במייל אל הפיינליסטים כשבוע לפני האירוע, אך לא ייאמר להם באיזה מקום זכו. חלה חובה על כל מתמודד להיות זמין במייל אותו מוסר בעת ההרשמה.
    3. על הזוכים להגיע למעמד קבלת הפרס או לספק נציגים מטעמם עבור קבלת הפרס ביום התחרות. משתתף שלא יספק נציג או לא יופיע לא יוכל לקבל פרס. מקרים פרטניים וחריגים יטופלו מול הצוות. ([email protected])
    4. הפרס יינתן למנצחים פעם אחת. השימוש או חוסר השימוש בו יהיו באחריות הזוכה בלבד.
    5. 45 דקות לפני תחילת האירוע, על הזוכים או נציגיהם להתייצב בכניסה לאולם הראשי לקבלת תדרוך. לצורך קבלת הפרס, הזוכה או נציגו מחויב בהגעה לתדרוך.
    6. במעמד קבלת הפרס יוזמנו הזוכים לבמה וייתכן שיינתן להם זמן מוגבל להגיד כמה מילים. במעמד זה יש לשמור על תוכן הולם, ללא גסויות או התבטאויות העלולות לפגוע בבאי הכנס. כמו כן, יש לשמור על יחס הולם ונאות כלפי מתמודדים אחרים, צוות השופטים והצוות המארגן. כל הטרדה או פגיעה תהווה עילה לשלילת הפרס ולהרחקה מתחרויות ומאירועי אמא"י עתידיים.
    7. קיים איסור ללכלך את הבמה בכל חומר שהוא.
    8. ביטול השתתפות: מתמודד אשר מעוניין לבטל את השתתפותו באירוע ההקרנה מתבקש להודיע על כך לצוות בהקדם האפשרי, ועד שבוע לפני הכנס (1.8.2024) לכל המאוחר.

טל"ח

לשאלות ניתן לפנות לצוות התחרות במייל [email protected].

יש לכם שאלות?

ההרשמה פתוחה עד 26.6.2024 בשעה 23:00. שימו לב, השנה אופן ההרשמה שונה מבשנה שעברה – הפעם ההרשמה תהיה פתוחה למשך חודש ואינה כוללת את הגשת התוצר הסופי. לאחר ההרשמה, יינתן כחודש נוסף עד למועד ההגשה האחרון לתוצרים הסופיים, ב-20.7.2024.

כל אדם מעל גיל 15 יכול להירשם לתחרות. אין שום חובה בלימודי אנימציה על מנת להירשם – להיפך, התחרות הוקמה בשביל לעודד אנימטורים חובבים לעשות את מה שהם אוהבים. אם המתמודד עושה אנימציה כתחביב בזמנו החופשי, הוא יכול להירשם לקטגוריית המתחילים.
שימו לב – השנה לקטגוריות המתקדמים יוכלו להירשם רק חברי איגוד מקצועות האנימציה. להצטרפות לאיגוד לחצו כאן.
לכל מקרה פרטני יש לפנות לצוות התחרות במייל [email protected].

כן. אלה חלק מהשינויים שהכנסנו לתחרות השנה. ההרשמה לחברות באיגוד מהירה ופשוטה, ואפשר גם להירשם רק על מנת להשתתף בתחרות. להצטרפות לאיגוד לחצו כאן.

  • קבצים בפורמט MP4, MOV או GIF בלבד.
  • אורך האנימציות יהיה בין 5 שניות ל- 60 שניות של אנימציה.
  • האנימציות יהיו מתחת ל- 100MB ויישלחו למייל צוות אנימיני דרך קישור לגוגל דרייב (שימו לב שאינו נעול) או כל שירות העברת קבצים אחר, כגון WeTransfer, Dropbox, וכדומה.
  • הסרטון שנשלח יהיה ב- FRAME RATE של 24 FPS.
  • הסרטון שנשלח יהיה ברזולוציית 16:9, HD 1920X1080.

לא. על האנימציות המשתתפות בתחרות להיות מיוצרות על ידי המתמודד עצמו. אם יתגלה כי האנימציה או כל חלק בה אינם שייכים למתמודד, הנ"ל ייפסל וצוות התחרות ישקול את הרחקתו מתחרויות עתידיות.

אין שום בעיה – המתמודדים יכולים להיעזר במודלים או בריגים חינמיים מהאינטרנט באנימציות שלהם, בתנאי שבדקו שהיוצרים שלהם מאפשרים שימוש של המודל או של הריג בתחרות.
בנוסף, בעת ההרשמה יש ליידע את צוות התחרות ולספק קישור למקור ההורדה.
שימו לב: גם אם מצאתם מודל או ריג חינמי של דמויות מוכרות – הם לא יתקבלו

לא. התחרות תקבל אך ורק דמויות מקוריות שאינן מוגנות בזכויות יוצרים.

אין חובה כזאת מצד התחרות וזה גם לא יבוא לביטוי בניקוד השופטים. אנחנו בצוות התחרות בעד שתקחו את נושא התחרות ואת מגבלות הזמן, ותרוצו איתם לאן שתרצו.

נושא התחרות ישתנה כל שנה והפעם, בשנת 2024, הנושא הוא – פנטזיה.

כן. התחרות תיערך כחלק מפעילויות כנס אנימאטסורי, וככזו היא מצייתת לכללי הכנס. זה אומר שתוכן האנימציות חייב להיות הולם לקהל הרחב ולכל הגילאים. אנימציות בעלות תוכן מיני או אלים מדי, וכן אנימציות שאינן עומדות בתקנון התחרות או מפרות זכויות יוצרים, ייפסלו.

סאונד יתקבל בברכה, אך בדומה לשימוש בדמויות מוכרות, נבקש שתעשו שימוש במוזיקה או סאונדים שאינם מוגנים בזכויות יוצרים. במקרה של הוספת מוזיקה, יש לשלוח לצוות התחרות קישור למקור.

לא. תחנות הבדיקה נועדו לעזור למי שצריך מסגרת וליווי. במידה ואתם לא מרגישים צורך בכך, עליכם להגיש רק לתחנת הבדיקה ב-7.7.2024, כשבוע לפני התאריך האחרון להגשה.
קחו בחשבון שתחנות הבדיקה רק באות לבדוק מה מצבכם בתהליך, ואיננו דורשים להגיע לשלב מסוים כדי להגיש. כלומר, אם שבוע לפני המועד האחרון אתם ברמת הסקיצה, אבל כמות הזמן הנותרת מספיקה עבורכם לסיים את האנימציה, זה בסדר מבחינתנו. אנא חשבו לעצמכם את הזמנים הדרושים מראש.

לאחר תאריך ההגשה, יוכלו המתמודדים להעלות את האנימציות שלהם לרשתות החברתיות בתיוג וציון כנס אנימאטסורי 2024. נשמח גם אם תספרו לעוקבים שלכם שיוכלו להגיע לכנס לצפות בסרטוני התחרות ובהכרזת הזוכים (:

השופטים הם אנימטורים מקהילת האנימציה או מקהילת האנימה, אשר עובדים בתעשייה ובעלי ניסיון בתחומם. השופטים נבחרים על ידי צוות התחרות ויתפרסמו בשלב יותר מאוחר. האנימציות נשפטות על פי רשימת קריטריונים המצויינת בתקנון התחרות:

  • רמת ביצוע
  • שימוש בעקרונות האנימציה
  • תוכן נרטיבי
  • יצירתיות
  • בימוי

האנימציות הגמורות המשתתפות בתחרות יועלו לרשת על ידי אמא"י ואיגוד מקצועות האנימציה כשבועיים לפני יום הכנס. בנוסף, ביום הכנס עצמו ייערך אירוע גדול בו יוקרנו כל האנימציות המשתתפות בתחרות על המסך באולם הראשי. בתום האירוע יוכרזו הזוכים ויוענקו להם הפרסים.

הזוכים בקטגוריית המתחילים יקבלו תלושי מתנה, והזוכים בקטגוריית המתקדמים יקבלו פרס כספי סמלי. מידע נוסף על הפרסים יפורסם בהמשך.

אנחנו מעודדים את כל המתמודדים להגיע לאירוע ההקרנה בכל מקרה – חווית הצפייה באנימציה שלך על המסך הגדול עם קהל היא חוויה יוצאת דופן. עם זאת, אין חובה להגיע על מנת לקבל את הפרס, אבל במקרה הזה החובה היא לתאם עם צוות התחרות מראש נציג מטעם המתמודד שיקבל את הפרס עבורו. 

אנא צרו קשר עם צוות התחרות לידע אותנו לפני שהאנימציות מתפרסמות.

יש ליצור קשר עם צוות התחרות בהקדם האפשרי ליידע אותנו. שימו לב: מתמודדים שמושכים את השתתפותם אחרי ה- 1.8.2024 עלולים להיות מורחקים מתחרויות עתידיות.

דילוג לתוכן