מה הם אנדרואידים, למעשה? מה מרתק בהם כל כך, ומה גורם לכל כך הרבה יוצרים להשתמש בהם ביצירותיהם? אנדרואידים – אותם רובוטים דמויי אדם ובעלי אפיונים אנושיים – שזורים בכל כך הרבה מדיות, והציתו את דמיונם של רבים. כמו כל דמות, גם לאנדרואידים יש תכלית ומסר להעביר. שאלות רבות כרוכות בהופעתם ביצירות השונות, והתשובות אליהן מורכבות ומרתקות יותר ממה שהייתם מצפים.
בהרצאה הזו נבצע אבחנה בין אנדרואידים שמיוצגים ביצירות שמקורן ביפן (לרבות סדרות אנימה, מנגה ומשחקי מחשב) לבין מקביליהם בתעשייה ההוליוודית על שלל גווניה. לצד זאת, נתחקה אחר מקורות ההשפעה התרבותיים של אותם אנדרואידים ונענה על השאלה – עד כמה הם יכולים ללמד אותנו דבר או שניים על מה זה אומר להיות אנושי?
בין שלל היצירות שההרצאה תדון בהן ושניתן למנות: NieR: Automata, Terminator, Vivy Fluorite Eye’s Song, Westworld, Ghost in The Shell, Detroit: Become Humane  ועוד!

על המרצה

אופיר סוויסה, בן 29 מהצפון, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה, אוהב לצפות בסדרות אנימה וגם לכתוב עליהן. אחד ממנהלי קהילת התוכן בפייסבוק הגדולה בישראל בנושא סדרות אנימה ומנגה, ונמצא במסע מתמיד לפענח את ה-slice-of life שאנו חיים בו.

שעות האירוע(1)

  • אשכול 2

    15:00 – 16:00

    אופיר סויסה

דילוג לתוכן