Skip to content

להרצאה זו אין הגבלת גיל, אך הנושא מכיל תכנים כבדים וקשים שאינם מתאימים לכל גיל. אנו מבקשים מבאי הכנס לקחת זאת לשיקול דעתם.

הסדרה וינלנד סאגה בולטת בעולם האנימה בכך שהיא דנה בפילוסופיה פוליטית אשר שאובה מן המציאות: החל מהמלך קנוט אשר מגלם את דמותו של ה"מורד" של אלבר קאמי ועד הפציפיזם של תורפין (ועוד כמה ספק-ספוילרים…).
ההרצאה תדון בוינלנד סאגה כסדרה היסטורית-למחצה, ותשווה בינה לבין הסאגות הויקינגיות הרלוונטיות. כמו כן, ההרצאה תתייחס לדרך בה אדם יפני בוחר להציג אידיאולוגיה פציפיסטית של פוסט-מלחמת העולם השניה באמצעות סיפור על ויקינגים שחיו בצד השני של העולם לפני אלף שנה.
המחצית הראשונה של ההרצאה תתמקד בחלקי הסיפור שהופיעו בעונות הראשונות של האנימה. במחצית השניה, נעבור להתפתחויות הפילוסופיות במנגה הכרוכות בהקמת המושבה, לדרכים בהן הסדרה מציגה אקשן ובו-זמנית שואפת לחתור תחתיו ביומסבורג, ולשאלה כיצד הסדרה נותנת קול לאלה שבדרך כלל אין להם. במחצית השניה של ההרצאה יהיו ספוילרים למנגה.
הערות: בהרצאה יהיו אזכורים לאלימות כפי שהיא מופיעה בסדרה.

על המרצה
אביה חובבת אנימה ותיקה, חננת על-חלל, לשעבר במאית-כותבת של מחזות הזמר הקהילתיים של ACMUSICAL, ובעלת תואר ראשון ושני בלימודי מזרח אסיה.

AviyaAmir

שעות האירוע(1)

  • אשכול 3

    18.00 - 19.00

    אביה

דילוג לתוכן