Skip to content

אנימאטסורי (שילוב של המילים אנימה ומאטסורי = פסטיבל) הינו כנס העוסק בתחום האנימציה והקומיקס היפניים (אנימה ומנגה), תרבות יפן פופולרית וגיימינג (קונסולות ומשחקי לוח יפנים).
הכנס החל את דרכו החדשה בשנת 2021 ובא כמענה לחובבי האנימה והמנגה בישראל, במטרה לספק אטרקציה ואינטרקציה לקהילה בתקופת הקיץ.

בכנס תוכלו למצוא פעילויות מגוונות הפונות לחובבי התחום ומספקות חוויה מהנה וייחודית, כגון: הרצאות, סדנאות, פאנלים, דוכני יוצרים עצמאיים ומסחריים, הקרנות סרטים, תחרות קוספליי, מחזמר ופעילויות נוספות.

אנימאטסורי 2022

הכנס האחד עשר התקיים בבנייני האומה ירושלים לאחר פגרה של שנתיים בעקבות מגפת הקורונה, כנס האנימה של הגדול של הקיץ סוף סוף חזר אלינו בשינוי אדרת. כנסי הקיץ של אמא"י נפרדו מהשם "כאמ"י" והוחלט לצאת לדרך חדשה עם השם "אנימאטסורי".

השם "אנימאטסורי" עושה הלחמה בין "אנימה" למילה היפנית "מאטסורי" שמשמעותה פסטיבל. כך אנחנו חוגגים את סוף הקיץ, באירוע החוגג את התחביב ואת הקהילה.

בכנס אנימאטסורי 2022 נהננו שוב מכל האירועים והתכנים האהובים על קהילת האנימה, כולל הקרנת הסרט של המחזמר הקהילתי "Janken Musical".

כאמ"י 2019

הכנס העשירי התקיים בבנייני האומה בירושלים והיה בנושא "תעלומות".

בכנס הזה היה פאנל מדובבים ישראליים בו השתתפו יובל סגל (קרו מסאקורה לוכדת הקלפים), דון לני גבאי (דון מפוקימון), דניאל מגון (אש מפוקימון) ומאיה בר שלום (ג'סי מפוקימון). כחלק מהשתתפותם בכנס היה גם אירוע החתמות עבורם.

בכנס היו אירועי הדגל של אמא"י עם תחרות השירה הייחודית אמא"ידול, תחרות הקוספליי ותחרות הסקיטים הגדולה בארץ ועוד המון הרצאות ופאנלים.

משחקיית הכנס הייתה בשיתוף עם נינטנדו ישראל.

כאמ"י 2018

הכנס התשיעי התקיים בבנייני האומה בירושלים והיה בנושא "אגדות פולקלור יפניות".

בכנס התארחו זוג הקוספליירים הסיניים באוזי והאנה, אשר השתתפו באירוע החתמות ובפאנל שאלות ותשובות, וגם מכרו מרצ'נדייס שלהם בדוכן לאורך הכנס.

הוקרן הסרט "האיש שאינו נגמר" של הייאו מיאזאקי, וכן התקיימו אירועים רבים ומגוונים כמו תחרות השירה השביעית של אמא"י הידועה בשם 'אמא"ידול', טריוויית "הכה את האוטאקו" ועוד הרצאות ופאנלים נוספים.

משחקיית הכנס כללה תכנים כגון מנגה קפה, פינת גו, עמדת גנפלה ופינת משחקי קלפים ואסטרטגיה.

כאמ"י 2017

הכנס השמיני התקיים בבנייני האומה בירושלים.

בכנס התקיימו שתי הרצות של המחזמר "כיד הדמיון", הקרנה בלעדית של הסרט "Pop in Q", תחרות השירה השישית של אמא"י, מנגה קפה חברתי, טורניר פוקימון, תחרות קוספליי ומגוון הרצאות ופעילויות כגון: הרצאה וקרבות ראווה בין קנדו לבין נגינאטה, תעשיית המדבבים ביפן, דת ופוליטיקה במשחקי Final Fantasy, תפיסות חברתיות באנימה, אומנות יפנית מסורתית ועוד.

כאמ"י 2016

הכנס השביעי התקיים בבנייני האומה בירושלים.

בכנס התארחה הזמרת איימי בלאקשלגר (Aimee Blackschleger) אשר הופיעה על הבמה הראשית והעבירה פאנל שאלות ותשובות.

בנוסף התקיימו שתי הרצות של המחזמר 2DMusical , מופע תיפוף יפני של Taiko Life, תחרות השירה החמישית של אמא"י, תחרות קוספליי ועוד מגוון אירועים ופעילויות כגון: אירוע קראוקה, תרבות האוטאקו ביפן מזווית אישית, החברה היפנית בין מסורת הסמוראי למסורת הגיישה מאת פרופסור בן-עמי שילוני, שיעור יפנית למתחילים ועוד מגוון פעילויות נוספות.

כאמ"י 2015

הכנס השישי התקיים בבנייני האומה בירושלים.

בכנס התארחה הקוספלריית הידועה רייקה (Reika) שהעבירה סדנת עיצוב פאות לקוספליי ופאנל שאלות ותשובות.

בנוסף הוקרנו שניים מסרטיהם הקצרים של סטודיו קולורידו (Colorido): "טייפון נורודה" (Taifuu no Noruda) ו-"ילד השמש וילדת הטל" (Sunny Boy and Dewdrop Girl).

בכנס ניתן היה ליהנות ממגוון פעילויות כגון: תחרות השירה אמא"ידול, אירוע טריוויה ושלל הרצאות מרתקות כמו חיי בית הספר ביפן, גיבורי ההיסטוריה היפנית וייצוגם באנימה, אוכל ביפן, סדנת דיבוב ועוד.

כאמ"י 2015 בתקשורת:

  1. חדשות ערוץ 2 – "בשבילנו כל יום פורים" \ לירון זייד – 20.08.2015
  2. הארץ – "למי קראת גיק? כנס המנגה ואנימה בירושלים" \ מיכל פתאל \ 23.08.2015

כאמ"י 2014

הכנס החמישי התקיים במרכז הקונגרסים בחיפה.

בכנס הוקרנו ארבעה מסרטיו של הבמאי מאקוטו שינקאי ("הילדים שרודפים אחר כוכבים", "גן המילים", "מעבר לעננים, המקום המובטח", "5 סנטימטרים לשניה").

בנוסף, התקיימו הופעות של המחזמר "פנדורה" ולהקת סאייגן קומפלקס.

בכנס ניתן היה למצוא פעילויות מגוונות כגון: הרצאה על הגיהנום בפולקלור היפני, סדנאות קוספליי, פאנלים בנושא אנימה וספורט ועוד.

כאמ"י 2012

הכנס הרביעי התקיים בהיכל התרבות ראשון לציון.

הכנס הציג את המחזמר Musical of The Golden Witch, הפקת מעריצים המבוססת על סדרת האנימה והוויז'ואל נובל Umineko no Naku Koro Ni.

בכנס ניתן היה למצוא תכנים נוספים כגון: הרצאות בנושא השפעת המוזיקה על עולם האנימה, האנימות הגרועות ביותר, הופעה של סאייגן קומפלקס, סדנאות בנושא קוספליי וריקוד, טורנירים שונים במתחם הקונסולות ועוד מגוון רחב של פעילויות.

כאמ"י 2011

הכנס השלישי התקיים בהיכל התרבות ראשון לציון.

הכנס הציג לראשונה את הסרט "ברוכים הבאים למופע החלל" והמחזמר "בלאק מיסטי", המבוסס על סדרת האנימה Kuroshitsuji.

בכנס ניתן היה למצוא פעילויות מגוונות נוספות כגון: הרצאה על השורשים היהודיים במנגה ואנימה, הרצאה על הטיסה ליפן בעקבות האוטאקו, סדנת ציור ידני מול דיגיטלי, סדנת קוספליי, מתחם קונסולות ועמדות משחקים, ועוד מגוון תכנים ואירועים.

כאמ"י 2010

הכנס השני התקיים במרכז הקונגרסים הבילנאומי בחיפה.

הכנס הציג לראשונה את הסרט לייב אקשן "המעשה המוזר של "X" בשעות הלילה", שמבוסס על כותר האנימה Soul Eater. הסרט קיבל ביקורות משבחות בקהילה והוקרן בעוד מספר כנסים בהמשך.

בכנס ניתן היה למצוא עוד מגוון פעילויות כגון: אירוע קראוקה, הרצאה על הכנת קוספליי, הרצאה על היסטוריית האנימה והמנגה, סדנת תפירת פלאשיז למתחילים, סדנת ריקוד יפני, הצגה של אומנויות לחימה יפניות ועוד מגוון רחב של פעילויות.

כאמ"י 2009

הכנס הראשון התקיים במתחם סמולראש באוניברסיטת תל אביב.

הכנס הציג לראשונה את המחזמר "הטוב, הרע והמחברת", שמבוסס על הכותר הפופולארי Death Note.
המחזמר צבר הצלחה אדירה בקרב הקהילה והוצג בעוד מספר אירועים בהמשך.

בכנס ניתן היה ליהנות מפעילויות שונות כגון: הרצאה בנושא היסטוריית ואופנת הקימונו, הפסיכולוגיה של ההיקיקומורי, מתחם קונסולות, הקרנות אנימה, ועוד מגוון פאנלים ופעילויות נוספות.

Cami 2009
דילוג לתוכן